mLegitymacja uczniowska

Co to jest mLegitymacja?

To dokładnie to samo, co „zwykła” legitymacja szkolna, ale w telefonie. Wszystko dzięki aplikacji mObywatel, którą trzeba będzie ściągnąć na telefon. Mobilna wersja legitymacji szkolnej będzie uzupełnieniem jej standardowej papierowej formy. mLegitymacja, to część aplikacji mObywatel. Co z niej wyczytamy? Przede wszystkim wiek ucznia, informację o tym czy legitymacja jest ważna, a ponadto dane, które można znaleźć na tradycyjnych legitymacjach:

• imię i nazwisko ucznia;
• numer legitymacji;
• datę wydania;
• termin ważności;
• status użytkownika (uczeń);
• datę urodzenia;
• PESEL;
• adres zamieszkania;
• nazwę i adres szkoły.

Z mobilnej wersji legitymacji będzie można korzystać w tych samych sytuacjach, co w przypadku „tradycyjnych” dokumentów. Za pomocą mLegitymacji potwierdzimy status ucznia podczas kontroli biletów, czy zakładania karty w bibliotece. Jest ona również podstawą do otrzymania przysługujących zniżek.

Jak to działa?

mLegitymacja Szkolna to bezpieczne narzędzie, dzięki któremu uczniowie potwierdzą przysługujące im uprawnienia, za pomocą telefonu komórkowego.
„Mobilna” legitymacja będzie mogła być wydana uczniowi, któremu uprzednio wydano legitymację szkolną w wersji papierowej. Okres ważności mLegitymacji będzie tożsamy z okresem ważności wydanej uczniowi legitymacji szkolnej (przedłużenie ważności wspomnianych legitymacji wymagało będzie ponownego wydania mLegitymacji). mLegitymacja będzie unieważniana przez szkołę w przypadku utraty ważności wydanej uczniowi papierowej legitymacji szkolnej. Unieważnienie będzie mogło być dokonane przez szkołę także w przypadku utraty mLegitymacji na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym przechowywana była mLegitymacja.

Co powinieneś zrobić, aby mieć mLegitymację?

  1. Pobierz wniosek, wypełnij i dostarcz do sekretariatu szkoły. Wniosek do pobrania znajduje się pod artykułem lub otrzymasz go w sekretariacie szkoły. Jeśli jesteś uczniem niepełnoletnim Twój wniosek musi zostać wypełniony przez rodzica lub opiekuna prawnego.
  2. Wyślij podpisane zdjęcie na e-mail: zse@osw.pl (aktualne zdjęcie spełniające wymogi zdjęcia biometrycznego w formacie JPG lub JPEG o rozmiarze max. 5MB i wymiarach minimum 492×633 px.). Więcej informacji o zasadach prawidłowego zdjęcia do dokumentów.
  3. Możesz wykonać również zdjęcie smartfonem (stosując się do ogólnych zasad prawidłowego zdjęcia do dokumentów) i skorzystać z bezpłatnego kreatora zdjęć do mLegitymacji, który znajdziesz np. tutaj.
  4. Oczekuj informacji w dzienniku elektronicznym o możliwości odbioru kodu QR i kodu aktywacyjnego do aplikacji mObywatel (odbiór w sekretariacie).
  5. Zainstaluj aplikację mObywatel ze sklepu Google Play lub AppsStore. W usłudze Legitymacja szkolna zeskanuj otrzymany kod QR oraz wpisz kod aktywacyjny mLegitymacji.
  6. Aby anulować mLegitymację (utrata telefonu, niepoprawne działanie, utrata tożsamości, rezygnacja z usług) należy pobrać, wypełnić i dostarczyć wniosek do sekretariatu. Wniosek do pobrania znajduje się pod artykułem lub w sekretariacie szkoły. Potwierdzenie anulowania uzyskasz w dzienniku elektronicznym.
  7. To wszystko! Teraz Twoja legitymacja będzie Ci zawsze towarzyszyła w Twoim smartfonie.

Dostępność