Branżowe Symulacje Biznesowe – Podsumowanie Praktyk Zawodowych

Uczniowie klasy II TL/TH realizowali w dniach od 01.02.21-26.02.21 roku swoje praktyki zawodowe w formie symulacji.
Branżowe Symulacje Biznesowe to narzędzie przeznaczone do nauki prowadzenia działalności gospodarczej oraz podstaw przedsiębiorczości. W ramach symulacji uczestnicy podejmują realne decyzje biznesowe zarządzając wirtualnym przedsiębiorstwem doświadczając biznesu m. in.: tworzą stanowiska pracy, zatrudniają pracowników, ustalają wynagrodzenia, kupują sprzęt, inwestują w reklamę tradycyjną oraz internetową, ustalając ceny.
Uczniowie mieli możliwość wcielenia się w rolę współwłaściciela sklepu „Sklep elektro”, w ramach którego użytkownicy handlują sprzętami elektronicznymi.

Gra pokazała uczniom jak prowadzić firmę i na jakie aspekty należy zwracać uwagę. Uczniowie ciągle analizowali karty wyników, porównywali je z wynikami konkurencji, wprowadzali do sprzedaży wszystkie proponowane produkty, wysyłali swoich pracowników na szkolenia oraz dbali o udogodnienia dla pracowników, jak i klientów. Analizowali utraconą sprzedaż, która w początkowych rundach sprawiała im kłopot. Gra uświadomiła im jak ważny jest dobór odpowiednich pracowników i na co należy zwracać uwagę, aby motywować pracowników do lepszej i wydajniejszej pracy.
W trakcie realizacji symulacji pojawiła się pomiędzy uczniami pozytywna konkurencja podczas rozgrywek w grze. Konkurencja ta wzbudziła u graczy chęć podejmowania jeszcze lepszych decyzji w kolejnej rundzie.
Praktyki zostały wzbogacone przez nauczycieli prowadzących poprzez przydzielanie zadań dodatkowych związanych z przygotowaniem dokumentacji przedsiębiorstwa, dokumentacji kadrowej, dokumentacji handlowej, marketingiem tradycyjnym i internetowym.
Było to na pewno ciekawe doświadczenie, które nauczyło przedsiębiorczości i pozwoliło młodzieży zrealizować ich wyczekiwane praktyki mimo sytuacji pandemicznej.
Nad prawidłową realizacją praktyk uczuwały pani Justyna Płóciennik i pani Katarzyna Gęsigóra.
Prace uczniów wykonane podczas praktyk (1).pdf2 (1)